Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023 1900 Ελληνική Φωτογραφική Εταιρία Πόντου 12 Ιλίσια Παρουσίαση Λευκώματος Φωτογραφίας Δημήτρη Προκοπίου "ΠΑΡΑΛΛΑΞΕΙΣ"
Εκδόσεις: ΤΟ ΡΟΔΑΚΙΟ
Επιμέλεια: Μίλτος Φραγκόπουλος
Επιμέλεια: Έκδοσης Δημήτρης Βούρδογλου
Επίμετρο: Μάνος Αναστασιάδης
Σχόλιο: Βασίλης Καρκατσέλης
Στην εκδήλωση το Βιβλίο Παρουσιάζουν:
Ο Ανδρέας Θεοδωρακόπουλος επικοινωνιολόγος Συγγραφέας
Ο Θανάσης Θανάσης Χειμωνάς Συγγραφέας
Ο Μίλτος Φραγκόπουλος, Ιστορικός Τέχνης
Οι ενότητες του Λευκώματος:
Μύκονος - Ρόδος- Θαλασσινά Τοπία- Μούσες
Ο Δημήτρης Προκοπίου είναι ένας φωτογράφος που έχει ωριμάσει μέσα από
μια θητεία περίπου τριών δεκαετιών στην τέχνη αυτή, χωρίς ποτέ όμως να
λειτουργήσει ως επαγγελματίας (κι αυτό έχει τη σημασία του). Έχει
συμμετάσχει σε εκθέσεις, ομαδικές και ατομικές, στην Αθήνα και σε
άλλες πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε νησιά του
Αιγαίου (όπου έχει ζήσει και εργαστεί για αρκετά χρόνια), ενώ έργα του
έχουν δημοσιευτεί σε διάφορους καταλόγους και συλλογικές εκδόσεις.
Παράλληλα, έχει βρει ένα γόνιμο πεδίο συνεργασίας με ανθρώπους με
παρόμοια ενδιαφέροντα και αναζητήσεις στο Φωτογραφικό Κέντρο
Θεσσαλονίκης, όπου επέλεξε να ενταχθεί το 2003.
Όλα αυτά τα χρόνια, καταγράφοντας στιγμιότυπα από τις περιηγήσεις του
στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σαν ένας περιπλανώμενος, ένας flâneur,
που συλλέγει τα ευρήματα που εντοπίζει στις διαδρομές του, έχει
συγκεντρώσει ένα εντυπωσιακό σε όγκο και ποιοτικά αξιόλογο φωτογραφικό
υλικό.
Με αυτό το λεύκωμα έρχεται τώρα να καταθέσει μια μικρή ανθολόγηση από
τις καταγραφές μιας εικοσιπενταετίας στα μέρη του πελάγους που τα
γνώρισε βαθιά και τα αγάπησε.
Βέβαια, οποιαδήποτε έκδοση με φωτογραφίες του Αιγαίου στην Ελλάδα
διατρέχει τον κίνδυνο να πει μια ιστορία χιλιοειπωμένη, να επαναλάβει
κάτι που έχει υπερεκτεθεί και καταστεί τετριμμένο.
Όμως ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τα θέματά του ο Προκοπίου,
αντιμάχεται αυτόν τον κίνδυνο γιατί η ματιά του έχει μια ξεχωριστή
ιδιότητα, η οποία ίσως σχετίζεται και με τον τρόπο που βιώνει την
παρουσία του στο χώρο αυτό: και από μέσα (σαν ντόπιος) και απ’ έξω
(σαν ξένος επισκέπτης). Είναι δύο οπτικές γωνίες από τις οποίες
παρατηρεί, και γι’ αυτό και ο τίτλος «Παράλλαξη» στο λεύκωμα που
παρουσιάζει.